חלק בלתי נפרד מהקמת אתר מסחר אלקטרוני משלכם הוא התאמרתו למנועי חיפוש. מדוע חשוב להתאים את האתר למנועי חיפוש? התשובה היא פשוטה: כדי שגולשים שמחפשים את המוצר שלכם ימצאו אתכם בקלות. התחום הזה, שמאוד צמח בשנים האחרונות, נקרא קידום במנועי חיפוש, או SEO בקיצור, שזה ראשי תיבות של Search Engine Optimization.
כעיקרון, קידום במנועי חיפוש הוא שם כללי, אבל בפועל הכוונה היא, כמעט בלעדית, למנוע חיפוש אחד משמעותי – Google.
מרבית החיפושים ברשת נעשים בGoogle, ולכן עיקר ההתאמה נעשית לפי הכללים של Google. אך ההתאמות שמיד נלמד אתכם ישרתו גם מנועי חיפוש אחרים, כמו Bing של מיקרוסופט, או Yahoo. אז בעצם, כבר הרווחתם.
התהליך מתמקד בקידום האתר למיקומים אסטרטגיים במנועי החיפוש על ביטויי מפתח ומתוך מטרה
ואיך Google "יודע" מהו אתר טוב? הו, שאלה מצוינת! לגוגל יש נוסחאות סודיות, באמצעות בדיקה של שורה ארוכה מאוד של פרמטרים (כיום מדובר ככל הנראה באלפים) יודעת להחליט מהו אתר טוב ומוצלח. במקביל, יש לGoogle "בוטים" (רובוטים קטנים), סוכני תוכנה קטנים שתפקידם לסרוק את הרשת, למצוא ולדרג עמודי אינטרנט ולתהות על תוכנם. איכות העמוד והרלוונטיות של התוכן שלו לשאילתת החיפוש, תקבע את מקומו בעמודי התוצאות שGoogle מספק למי שעורך את החיפוש. כעיקרון, השאיפה היא להופיע בעמוד הראשון, בתוצאה הראשונה שהיא איננה פרסומת. לעתים זו מלאכה קשה מאוד!
תורת ה-SEO היא המלאכה העדינה של התאמת האתר שלנו והפיכתו ליותר ידידותי לאותם "בוטים, כמו גם לגולשים – ככה שבעבודת SEO, אתם בעצם מרוויחים פעמיים: גם את הסיכוי שהוא יופיע במקום גבוה יותר בעמודי התוצאות הרלוונטיים, וגם עמודים יותר נגישים וידידותיים לגולשים שלכם.
הנוסחה הסודית של Google עברה כמה שינויים לאורך השנים, וכיום היא פועלת כך שהיא גם בודקת, בפועל, עד כמה האתר שלכם ידידותי, מעניין ונעים לגולשים בשר ודם. למשל, אם Google רואה שאנשים נכנסים לאתר שלכם ומיד יוצאים ממנו, מה שנקרא אחוזי נטישה גבוהים – זה לא יעזור לכם להתקדם במעלה התוצאות בGoogle.
להגדיל את היקפי התנועה האורגנית. תהליך ה-SEO מתמקד בדרכי הפעולה הבאות:
אופטימיזציה לתשתית וקוד האתר:
יצירת תשתית אתר קריאה וידידותית למנועי חיפוש.
תאימות למובייל ודפדפנים.
שיפור הניווט הפנימי באתר.
אופטימיזציה למבנה והיררכיית התכנים באתר.
שיפור ביצועי האתר וזמני טעינת העמודים.
ניטור תקלות והמלצות שיפור שוטפות בעזרת כלי SEO מותאמים: Analytics Google ,Bing
• .Google webmaster tools -ו webmaster tools
ליווי ובדיקה של הטמעת המלצות האופטימיזציה ותיקונם במידת הצורך.
תקשורת שוטפת עם צוות הפיתוח המבצע שינויים באתר (או הטמעה עצמית,
אם רלוונטי)
2. אופטימיזציה לתוכן האתר:
מחקר מילים ומחקר מתחרים בתחום הפעילות של הלקוח.
בניית אסטרטגית קידום - קביעת סדרי עדיפויות למשימות ובחירת ביטויים לקידום.
הטמעת מילות מפתח בעמודי האתר הקיימים.
הנחיות כתיבת תוכן מותאם למנועי חיפוש.
הנחיות ליצירה והרחבת עולם התוכן באתר.
אופטימיזצית תוכן עשיר (תמונות ווידיאו} באתר.
3. אופטימיזצית Offsite ובניית קישורים:
הפצת אתר על ידי בניית קישורים טבעיים ואיכותיים.
המלצות לשיתוף פעולה עם אתרים רלוונטים.
המלצות כיצד להשתמש במדיה חברתית למטרות קידום האתר.
מיפוי ואופטימיזציה של נכסים דיגיטליים )רשתות חברתיות, בלוגים ועוד.
אופטימיזציה של ידיעות יח"צ )PR.)
אופציונלי - הפצת מאמרים ורכישת קישורים לאתר.
4. דיווח ועדכונים שוטפים:
דיווח על תקלות יבוצע בזמן אמת.
הפקת דוחות דירוגים ותנועה חודשיים על פי צרכי הלקוח
הפקת מסקנות ולקחים במקרים חריגים
רוצים לדעת עוד איך אפשר לשפר את ה-SEO שלכם? צרו עמנו קשר>
Comments